5 טיפים לבחירת אריחים לחדר הרחצה

חדר הרחצה הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית. זהו החדר בו אנו נפרדים מתלאות היום ומתפנים אל חיוך רגוע, זהו החדר בו אנו מתנקים פיזית ונפשית ולכן, חשוב מאוד שהעיצוב של חדר הרחצה ישפיע עלינו מיד עם כניסתנו אל החלל ויגרום לנו לתחושת רגיעה. מדובר במקום בו מתבצעת ההפרדה בין העולם החיצוני לעולם הפנימי שלנו, כאן נכנסת המשמעות העמוקה של עיצוב נכון ומתאים בדיוק לאופי של דיירי הבית שלך.
ראשית, לכולנו יש מן דוגמה בראש, הדמיון שלנו בחר למעננו את הבחירה הראשונה. כמובן שיש להתייחס למחירים של האריחים, לחומרים מהם הם עשויים, לעמידות שלהם, לשיקולי בטיחות כל זאת, מבלי לפגוע בסגנון העיצובי אותו אנו מעוניינים להשיג בתוצאה הסופית. אתחיל ברשימת הטיפים שיעשו לכם את החיים להרבה יותר קלים לביצוע המשימה

בחירת האריח

בחרו את האריח הדומה ביותר לאריח שראיתם כשעצמתם את העניים עוד לפני שהתחלתם לחשוב על שיפוץ או חידוש חלל האמבט. כזה שמתאים לעיצוב הכללי של הבית ואל האווירה אותה אתם מעוניינים להשיג.

צמצמו אפשרויות, היו ממוקדים!

התמקדו  בשלושה סוגים בלבד. כשתגיעו לבחור אריחים סביר להניח שתתבלבלו מכמות האריחים והעיצובים השונים באולם התצוגה. צמצמו את אפשרויות הבחירה שלכם לפי סגנון ואחר כך לפי העיצוב הראשון שמשך את עינכם. צמצום האפשרויות יסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר.

אריחים למניעת החלקה

שמרו על בטיחות, כאשר אנו בוחרים אריחים לרצפות חדר  האמבט חשוב מאוד לבחור בדגמים מונעי החלקה. כמובן, שאין צורך בדגמים אלו לאריחי הקירות,אך יש חשיבות בהחלט לאריח דוחה מים בכדי להימנע מרטיבויות בעתיד.

לא להתפשר על איכות חומר הגלם

חומרי הגלם (נשמע משעמם אך לא) אריחים דוחי רטיבות וכתמים ועמידים בפני שינוי טמפרטורה הם אריחים מחומרי גלם איכותיים. בנושא זה, לא כדאי לכם לבצע פשרות היות ואין לכם רצון לבצע שינויים בתדירות גבוהה בחדר האמבטיה.

תכנון פריסה מפורט

לאחר בחירת האריחים, בל נשכח את הצנרת. מיקום הצנרת והשילוב של חיפוי הרצפות והקירות באריחים זוהי עבודה למקצוען. מומלץ לבחור באריחים המותאמים לתכנית פריסה מוקדמת הלוקחת בחשבון את הסידור של האריחים וכמובן גם פחת של אריחים שייתכן ויפגמו במהלך ההתקנה. יש לבדוק את התאמת האריחים בזמן הקנייה וכמובן, להיוועץ עם בעל מקצוע מבעוד מועד.

לסיכום

עיצוב חדר האמבטיה צריך להשתלב עם שאר חדרי הבית ועם האווירה אותה בחרתם להעביר. בדרך כלל חדרי אמבטיה מעניקים תחושת רוגע וניקיון, מקום בו נוכל להירגע מלחצי היום האחרונים. נשתמש באריחים ייחודיים, בטוחים אך גם יפים ומתאימים לאווירה אותה אנו רוצים בחדר הרחצה שלנו. בכדי לייצר תדהמה מן העיצוב שלך, יש להשתדל לבחור באריח ראשי מרגיע ולשלב אותו עם מספר אריחים שיקפיצו את העיצוב. לדוגמה, שילוב של אריחים בהירים עם פס אריחים בגווני תכול, יעניקו תחושת "ים וחופש" בשילוב של יוקרה וניקיון. כדאי לזכור את התחושה אותה אנו מחפשים בתחילת היום ובסופו  כאשר אנו נכנסים אל חדר הרחצה שלנו ולבחור את הפריטים שיעניקו לנו את הקרבה הגדולה ביותר לתחושה זו. כמו שאומרים, לך עם החלום אך התייעץ עם אנשי מקצוע.