איך לעצב חדר ילדים ב 5 שלבים?

חדר הילדים הוא אחד החדרים שאנחנו נוטים להשקיע בו הכי הרבה. כשתינוק חדש מגיע למשפחה כל אמא רוצה ליצור את האווירה החמימה והיפה ביותר עבור הפעוט הקטן. בהרבה בתים שאני נכנסת, אני עדה לכך שהמקום היחיד בו השקיעו בעיצוב (גם אם לא תמיד בצורה הנכונה ) הוא חדר הילדים. אז איך עושים זאת נכון?
  1. אנחנו חייבים להבין את העיקרון הבסיסי – חדר ילדים חייב להיות מאוד עדין ומוחלש כי עליו עם הזמן יתווספו המון צבעים של משחקים בגדים וכו' שמעמיסים עליו מאוד. על כן אני אבחר תמיד בפלטת צבעים רכה ממשפחת הבז'ים, אפרפרים, כחלחלים או ירקרקים. אם תרצו להכניס פלטת צבעים כהה יותר אין בעיה, אבל אז עדיף למנן אותה  רק לחלק התחתון של החדר ולחלק את גובה הקיר לשני חלקים עם פס הפרדה.
  2. אני ממליצה להוסיף ווילון צבעוני שייתן את הטון החזק ובקלות ניתן להחלפה, הוא ממסגר את החלון ועוטף את החדר ברכות של בד. הווילון תמיד יהיה מהתקרה ועד הרצפה.
  3. טעות שרווחת במרבית חדרי הילדים שבקרתי בהם היא התאורה. ברוב החדרים יש אהילים נמוכים מבד שמורידים את רמת ההארה בחדר. אני מקפידה מאוד שעיצוב אף פעם לא יבוא על חשבון הפרקטיות, וגם כאן תאורה צמודת תקרה ששוטפת את החדר באור מאוד חשובה. הילדים שוהים ומשחקים בחדר אנחנו רוצים שיהיה אור בהיר בחדר שנעים לשהות בו.
  4. רהיטים – כשנבחר את הרהיטים של החדר פחות חשוב לי לבחור את צבעם כי ממשחק נכון בין בצע הרהיט, צבע הווילון ולצבע הקירות אפשר להגיע למינון הנכון. אלא חשוב לי לשים דגש על פינות אפסון בריהוט החדר. מאוד חשוב לרכוש רהיטים עם כמה שפחות כוורות פתוחות וכמה שיותר מגירות דלתות סלסלות נשלפות וכדומה. ולמה ? שוב חדר ילדים שכיף לשחק בו הוא חדר ילדים מסודר מאורגן שהמשחקים בו ממוינים לסוגיהם השונים. ברגע שסיימתי את המשחק ואני רוצה ללכת לישון הכל צריך לדעת 'להיעלם' ולאפשר סביבת מנוחה נעימה וללא גירויים מיותרים לילד
  5. פינת סטיילינג – אני כן אאפשר בחדר הילדים פינה מיועדת למדף פתוח עליה נשים ספרים וינטג'ים מקוריים מיוחדים, או משחקים מגניבים מעץ או מפח, או בובות מיוחדות   שנותנות את הטון והאופי לחדר. כמו גם בחדר האישי של ביתי נעמי החלטתי לתפור    מערכת כיסים מבד שתלויה על מוט של וילון שגם עוטפת לי את הקיר בבד "ומלבישה"   בחמימות את החדר ומבחינה פרקטית את כל החפצים השמישים שצריכים להיות בהישג יד אני מכניסה בפנים :מקוקיות, מסרק, משחות, גרביים, מספריים לציפורנים, והלאה והלאה ככל העולה על רוחכם. הכי פרקטי הכי שימושי והכי יפה J