טיפים לעיצוב חדר משפחה

עיצוב פנים אקלקטי

חדר המשפחה או הסלון הוא החדר הכי שימושי בכל בית שאני מכירה (למעט המטבח אולי), שם אנחנו מתכנסים כמשפחה, אוכלים, מנמנמים, רואים טלוויזיה, משחקים, עושים שיעורי בית מארחים אורחים וכו'. ככזה הוא החלל שהכי כדאי להשקיע בו מבחינה עיצובית.

רוב חדרי המשפחה שאני נחשפת אליהם בהגיעי לבתים שמחפשים מעצבת נראית יותר כמו פינות המתנה לרופא משפחה ולא כמו סלון משפחתי חם ומזמין. קירות לבנים עם כמה תמונות שקנינו באיקאה, שולחן לבן וסט של מזנון לטלוויזיה שירשנו מאמא, או כזה שרכשנו וליווה אותנו כל תקופת הרווקות , או כזה שרכשנו ברחוב הרצל. בהרבה בתים הרמקולים ומערכת השמע גדולה יותר מהספה עצמה מגושמת הרבה מעבר לנחוץ מבחינה פונקציונאלית. ועל כן….. 

הום סטיילינג לסלון ב 5 שלבים:

סלון

בניגוד לחדר ילדים או חדר שינה הסלון המשפחתי זה מקום שאני אאפשר לעצמי יד חופשית בבחירת הצבעים לקירות. אני יכולה לצבוע את כל הסלון בצבע הבית ורק קיר אחד שהוא הקיר הדומיננטי (ולאו דווקא מחייב שזה יהיה הקיר של הטלוויזיה ) אצבע בצבע מיוחד ונועז, או כזה שיתחבר לי לשאר החפצים והאוויר שאני ארצה ליצור בסלון. מי שרוצה לגוון יכול לחפות קיר אחד בסלון בטפט נועז, יש היום בשוק טפטים עוצרי נשימה שנותנים טאצ' מיוחד לכל הבית. למי שרוצה לשדרג עוד יותר אפשר להכניס חיפוי אבן. האפשרויות בחיפויי האבן הן מאוד רחבות ומגוונות היפות ביותר לטעמי הן האבנים האמיתיות כמו "הנרי הכורכרי" או בריקים מפירוק. המחיר שלהן לא זול ונע בהתאם לסוג האבן אבל ברגע שזה קיר אחד זה לא עסק יקר במיוחד אבל משדרג את כל חלל הסלון.

ווילונות

גם אם אנחנו מדברים על עיצוב בסגנון מודרני וגם אם אנחנו מדברים על עיצוב בסגנון כפרי פרובנסי הווילון נותן מסגרת לחלון, מרכך ומעדן את הקירות החשופים ונותן אווירה חמימה לבית. וילונות יכולים לנוע על קשת רחבה של בדים. מבדים אטומים וכבדים במראה אירופאי שאני באופן אישי מאוד אוהבת לווילונות בהירים באחוזי שקיפות משתנים שמתנפנפים להם ברוח.

תאורה

הרבה טועים כשהם חושבים שמאחר והסלון הוא הכי חשוב בהיררכית החדרים אז שם נשקיע את התאורה היקרה והמרשימה ביותר, לרוב תאורה גדולה ומשתלשלת. במרבית הבתים הסלון גובל עם פינת האוכל ובפינת האוכל. אני חייבת מבחינה פונקציונאלית לשים מנורה משתלשלת שתאיר את השולחן. גם מבחינת המיקום מנורה משתלשלת בסלון מנמיכה את חלל ההליכה לעומת זאת לא נלך מתחת למנורה של שולחן האוכל כי שם עומד השולחן ולכן אין חשש שהמנורה תפריע לזרימת החלל. מאידך בסלון ארצה שתהיה מנורה גדולה צמודת תקרה בהיקף מאוד גדול שתאיר משמעותית את החלל שרוב היום אנו שוהים בו. אם נרצה אפשר לחבר לה דימר או עמעמם לוויסות התאורה במידה ונרצה לצפות בסרט ננמיך, או במידה ואנו מארחים הרבה אנשים נגביר.

מערכת קולנוע ביתית

בבקשה מכם הגברים, כפי שפעם היו פטיפונים גדולים שנעלמו מן העולם ובמקומם צצו הטאבלטים כך גם תם עידן הרמקולים הענקיים והמגושמים לצד הטלוויזיה. ובכלל תכנון מוקדם של רשת החשמל אם בבניית בית חדש או בשיפוץ יכולה להפריד בין מכשירי הממיר אותם ניתן להסתיר בארונות סגורים לבין מכשיר הטלוויזיה עצמו ע"י צינור שעובר דרך הקיר ובתוכו הכבלים החבויים. עינית קטנה מקשרת בין מכשיר הטלוויזיה לבין הממיר עצמו. התוצאה שמתקבלת היא מאוד מינימליסטית ונקייה ממכשירים גלויים ומאפשרת תחילה של עיצוב אמיתי.

אקססוריז

נכון יכול לעשות את כל הקטע בסלון. זה לא חייב להיות עמוס בפריטים או תמונות על הקירות אלה כמה פריטים ייחודיים שמחברים את התמונה כולה ומגבשים את הסגנון אותו נרצה לשדר. קולאג' של תמונות ומסגרות על הקיר, קולאג' של אוסף מראות, בכלל הצגה של אוספים עתיקים יכולה להיות מאוד ייחודית, פסלים אופייניים וכו' ככל העול על רוחכם.