תכנון ועיצוב חדר כביסה ב- 5 שלבים

חדר רחצה בסגנון טוסקני

חדר כביסה הוא חדר תפעול ושירות ועל כן, המחשבה הראשונה היא שלא נצטרך שם עיצוב. כמובן שגם את חדר הכביסה אפשר ואפילו כדאי לעצב. עיצוב, בראש ובראשונה נותן מענה פונקציונלי לפי מראה אסתטי. ומה צריך להיות יותר פונקציונלי מחר הכביסה?

מיקום מכונת הכביסה והמייבש

בתכנון ראשוני של חדר כביסה אדאג למקם את מכונת הכביסה ומייבש הכביסה קרוב יותר ככל האפשר לקיר חיצוני על מנת שאוכל להוציא החוצה. בפתח שנבנה מראש עם רשת הגנה את צינור האוורור של מייבש הכביסה. מאידך בבתים משותפים שהפתח לא נעשה מראש אפשרי לקנות מייבש כביסה ללא צינור אוורור.

ספסל שירות

מתחת למכונות הכביסה אבנה ספסל בנוי בגובה 60 ס"מ לערך עליו אמקם את המכונה והמייבש זה לצד זה. גובה הפתח הקדמי של המכונות יהיה בערך מטר מהרצפה כמו במכבסות מקצועיות ויקל על השימוש בהן. לא נצטרך להתכופף. מתחת לספסל הבנוי ישנו מספיק מקום כדי להכניס כמה סלסילות על גלגלים לבגדים מלוכלכים שמחכים לכביסה ומופרדים כבר מראש.

נקודת מים

חשוב מאוד לתכנן נקודת מים חמיםקרים נוספת לכיור. הרבה פעמים ישנם בגדים עדינים שנרצה לכבס ידנית באותו אזור שבו מתנהל כל תהליך הכביסה ובמקום בו כבר נמצאים כל תכשירי הכביסה.

אכסון

באותו הקיר של מכונת הכביסה והמייבש אתכנן ארונות לכל הגובה לאכסון חומרי הכביסה, חומרי הניקוי של הבית, ועוד פרטים שאינם שמישים ביום יום. ארונות אלו צריכים להיות מאוד פונקציונליים. לכן אפשרי לתכננם מחומרים זולים יותר כמו פורמייקה.

חדר גיהוץ

מן הראוי שחדר הכביסה יהיה גם חדר הגיהוץ. פתרון מקסים לקרש הגיהוץ הוא התקנתו בקיר ממול לארונות ולמכונות הכביסה עם מוט הרמה כזה שאפשר לפתוח אותו בכל פעם שנרצה להשתמש ולקפלו בחזרה לקיר בכל פעם שנסיים את השימוש.