מה השלבים בתכנון בית?

שלבים לתכנון בית

לאחר שרכשתם את השטח ובחרתם לצעוד יחד איתי בשלבי תכנון הבית שלכם אנו נקיים פגישת היכרות נוספת בה אשאל אתכם המון שאלות בכדי להבין את אופן ההתנהלות הטבעי שלכם, את ההעדפות שלכם ואת החלומות של דברים שלא היו לכם עד עכשיו. אבל, תמיד ייחלתם להם. אני מציינת שבהרבה מהמקרים לא תדעו לתת תשובה מידית אלו דברים שלא תמיד חשבתם ונתתם עליהם את הדעת ופתאום תתבקשו לחשוב לבחור ולהעדיף.

אל דאגה, אני תמיד כאן כדי להבין אתכם, להמליץ, להכווין ולתת פתרונות חלופיים. עם כל הידע הזה שהעברתם לי אני מתכננת עבורכם  שלוש אופציות. אתם מקבלים את אותן האופציות לעיון. בכל אחת מהאופציות ישנם דברים שיתאימו לכם ותאהבו יותר וישנם דברים שתבינו על עצמכם שפחות. האופציות הללו מאוד יגבשו את דעתכם. בפגישה הבאה אני אקח את מה שיותר אהבתם והתאים לכם מכל אחת מהאופציות ואנסה לחברן לאופציה מועדפת אחת שמכילה את הדברים שהכי מאפיינים אתכם ממש כמו כפפה ליד. גם לאופציה הזו יהיו תיקונים וכיוונונים אחרונים, ממש כמו שתופרים חליפה שמתאימה בדיוק לגוף.

אחרי שתאשרו לי את התכנית נעבור את אותו התהליך בדיוק גם על החזיתות של הבית. לאחר אישורכם המלא, גם של התכנית וגם של חזיתות הבית נצא לדרך להפקת היתרים מהרשויות המתאימות, דהיינו הכנת הגרמושקה, תהליך האישור מול המועצות והוועדות השונות לוקח בין ארבעה חודשים עד שנה במקרים מסובכים. לאחר קבלת ההיתרים ולפעמים תוך כדי אפשר להתחיל בהפקת סט תכניות העבודה. אני מנפיקה סט תכניות עבודה מלא לבעלי המקצוע השונים ברמה מאוד מפורטת. סט התכניות הוא לביצוע אך גם ולפני כן למכרז קבלנים על מנת שתוכלו לקבל את ההצעות הטובות והמשתלמות ביותר, בעלי המקצוע רואים את התכנון הכולל ויכולים להעריך בצורה מדויקת את המחיר אותו הם מבקשים ללא "הפתעות" מאוחרות שצצות לאחר תהליך הבנייה ועולות לכם המון כספים לא מתוכננים..

 

הסט כולל :

  1. תכניות בנייה  של כל הקומות , תכנית גגות, חזיתות וחתכים הכל עם מידות היקפים ושטחים לבנייה.
  2. תכנית מיקומי אינסטלציה של כל נקודות המים בבית כולל בחירת אינטרפוצים 3/4 דרך, נקודות מים למזלפים, ראשי טוש, ברזים מהמשטח או מהקיר, ניקוזים וכו'.
  3. תכנית תאורה של כל נק' המאור בבית, תאורה קירית, תאורה תקרה, תאורת רצפה, תאורת מדרגות, תאורת חוץ, נקודות הדלקה וסוגי מפסקים בהתאמה.
  4. תכנית מיזוג והנמכות גבס של כל יחידות המיזוג בבית, באם זה מזגנים עיליים, או מזגן מרכזי, תכנון גבס של גריל האוויר היוצא, גריל האוויר החוזר, מיקום של פתחי הטיפול וכו'.
  5. תכנית חשמל תכנון של כל נק' החשמל והשירות בבית. לכל המכשירים שיש לכם ואו שהתכוונתם לרכוש, נקודות שירות לשימוש חופשי, נקודות חשמל נסתרות לטלוויזיה ולמערכת השמע, נקודות למחשב ועוד.
  6. תכנית ריצוף תכנית עם חלוקה של כל הריצופים בבית, בהתאם ולאחר בחירת הריצופים, נקודות התחלה כך שיצאו כמה שיותר אריחים שלמים ללא חיתוכים וללא פחתים.
  7. פריסות למקלחות סט תכניות מלא של כל חלל רטוב בבית עם ארבעת חזיתותיו בהן משורטטים האריחים שנבחרו נקודות התחלת החיפוי ונקדות הסיום, כמויות שטחים והיקפים.
  8. סט תכניות נגרות למטבח בהתאמה למיקומים שתוכננו למקרר, תנור, גז וכיור אתכנן סט תכניות נגרות שמכיל תכנית, כל החזיתות הרלוונטיות, חתכים ופרטים מוגדלים לביצוע. גם כאן מאוד חשוב לפזר סטים בין הנגרים לתמחור ולאחר מכן לביצוע. סט תכניות נגרות לכל פרט עיצובי בבית לפי הבנתי כאדריכלית ולדרישת הלקוח.